Het college kiest  voor een fietsvriendelijk ingerichte Korreweg, waar auto’s, bussen en fietsers de rijbaan delen. En ook auto’s geparkeerd staan.
De Bewonersorganisatie Beijum en Bewonersorganisatie Hunze en van Starkenborgh hebben hun vraagtekens en tegen argumenten ten aanzien van deze plannen kenbaar gemaakt maar deze zijn niet gehonoreerd.
Met name het aantal fietsbewegingen vanuit onze twee wijken over de Korreweg als de verbinding met de binnenstad kunnen wij niet rijmen met de plannen om dit te combineren met gemotoriseerd verkeer op een en dezelfde rijbaan.
Op woensdag 13 juni organiseert Aanpak Oosterhamrikzone een informatieve avondwandeling door de Korrewegwijk. De organisatie vertelt dan meer over de fietsstraat Korreweg. De wandeling begint om 19.00 uur bij het informatiecentrum Aanpak Oosterhamrikzone, Oosterhamrikkade 119. Inschrijven kan via aanpakoosterhamrikzone.nl.

Laat u informeren, oordeel zelf, wij horen uw mening naderhand graag,  plaats een reactie na uw wandeling onder dit bericht.

 

Dit bericht heeft 4 reacties

    1. Rein Van der Velde

      Helaas moeten deze ook gebruik maken van de met anderen te delen rijbaan.

  1. yvonne

    word dit net zon gevalletje als met die oversteekplaats bij de parrel waar eerst 2 gewonden moet vallen en dan alles weer omkeren.
    want dat kan nooit goed gaan fietsers autos brommers en bussen op een dezelfde baan dat vraagt om problemen

  2. SH Nijenhuis

    Ik zou het wel leuk vinden, een soort fietssnelweg in het midden en dan de auto’s er naast. Dan heb je dus van links naar rechts. Een stoep, een parkeerstrook, rijbaan voor auto’s en bussen, fietsensnelweg, rijbaan voor auto’s en bussen parkeerstrook en stoep.

Geef een reactie